08/12/2020

Gość "Rozmów z Duszkiem" - Marcin Cielecki - autor "Archipelagu Lewiatana"

 W październiku 2020 r. ukazała się najnowsza powieść Marcina Cieleckiego pt. „Archipelag Lewiatana”, wydana przez Wydawnictwo JanKa, a blog „Czytam duszkiem” objął tytuł patronatem.

Recenzję „Archipelagu Lewiatana” możecie przeczytać, klikając link poniżej:

Marcin Cielecki "Archipelag Lewiatana" - recenzja patronacka "Czytam duszkiem"

Do tej pory Marcin Cielecki dał się poznać jako autor esejów i wierszy (tomik poezji pt. „Ostatnie królestwo”). Publikował także, m.in. w czasopismach „Topos” czy „Twórczość”. Z wykształcenia teolog pracuje jako nauczyciel w liceum Olsztynie.

A teraz po zgłębieniu lektury spotkałam się z autorem i w ramach „Rozmów z Duszkiem” zadałam  mu kilka pytań i to nie tylko na temat jego książki, bo w rozmowie pojawiły się także odniesienia do sytuacji w kraju, w tym odbywających się manifestacji kobiet. W „Archipelagu Lewiatana” akcja dzieje się głównie w żeńskim klasztorze klauzurowym, więc obecność kobiet nie może pozostać niezauważona, a to perspektywa zaledwie z jednej strony kraty. Poza tym przekonacie się, że zakonnice poglądami na temat wolności mogą Was zaskoczyć. Są wątki sacrum i profanum, metafizyki też nie mogło zabraknąć i  obowiązkowo warsztatowe ciekawostki (bo to mnie interesuje zawsze i bardzo😊).

Panie Marcinie, bardzo dziękuję za wspaniałą rozmowę. Uciekł mi Pan z wątkami utopijnymi, po „Moby Dicku” ledwie się prześlizgał, ale ja jeszcze pewnie kiedyś wrócę do tych wątków. No, i przyznaję się, że kwestie profetyczne mnie z kolei jakoś się zgubiły, ale jak mówię, nic straconego. 

Zapraszam do obejrzenia wywiadu z Marcinem Cieleckim - wywiad powstał w ramach cyklu "Rozmowy z Duszkiem".


 

2 komentarze: